tredje advent

igår var det det andra advent och nu mindre än två veckor kvar till julafton, jag som är klar med mina julklappsköp kan ju fokusera på dom här roligar sakerna som baka, pynta och göra fint ! igår skrev jag en långlååång...lista om allt som ska köpa till julgodis, jag har julgodiset. I min familj har vi en lista om allt som ska göras innan jul till exempel julgodis, hugga gran, stryka dukar, köttbullar och mycket mycket annat! Och så skriver man sin bokstav på det man vill göra, saker som att städa huset att ju tyvärr obligatorisk.

Var på Luciafirande i badhuset för min systerdotter Elwira som går på tekniksim där. Först Luciatåg men fin sång, sen god fika och sist spännande simtävlingar, gud va vi heja...har man väl börjat så är det svårt att sluta. Klickar in lite fina bilder på det här också!






Sen bar det till affären köpa saker till Luciavakan som skulle has hemma hos j, vi baka pepparkakor, drack glögg ( julmust för min del ), lyssna på julmusik och avrunda med sista beck ! Massa ljus och julkänslan på topp, bättre sätt att fira andra advent fanns det nog inte.




Fin måndag ! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0