hej mitt vinterland!



har ni tittat ut? snöstorm så det bara ryker om det. vind och snö ihop blandat i någon sorts härlig kompott. rasterna bestod av att leta efter ett ställe det var lä. idag var jag och jobba i strångsjö skola. som assistens åt Oliwer, alla som inte vet vem Oliwer är jo så är han min broson och en av dom underbaraste lilla killen jag känner, eller lilla han går ju faktsikt i ettan nu! Oliwer är synskadad, så därför behöver han lite extra hjälp i skolan, som idag var jag. På morgonen var vi badhuset, Oliwer var jätte duktig och kunde nästan simma utan hjälp. Vi åkte skolbuss så kände mig nästan som ett litet barn igen. Väl tillbaka var det frukstund och sen in på lektion som var lite allt möjligt. Jag och Oliwer satt vi hans speciell dator och lärde oss om punktskrift, idag övade vi på f och o. Sen gick på lunch där det serverades lasagne, det uppskattades av barnen och var en riktig favorit.  Sen lunch rast där spenderades i pulkabacken och sen ringde det in då blev det pyssel där Oliwer och dom andra barnen gjorde paket och en ljusstake till första advent på söndag. Allt i sin rask var klockan ett och dags för Oliwer och gå hem och jag kila över till fritis för att spendera resten av eftermiddagen där. Mellis, en sväng i pulkabacken igen,vackra toner från övning av julsångerna, pyssel.

På väg hem blev jag nästan ner mejad av en latbil, upp i röven den kom den, jag punktbromsa, han börjar köra om och tutar, kommer bilar tillmöte, lastbilen en millimeter från mig, jag bromsar när han håller på att svänga in i mig, fly förbannad så kommer ja i kapp honom, lägger mig på tutan, jävla galning. Idioter i trafiken.

PEACE



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0